Jumaat, 10 September 2010

Petua Sembuhkan Mata Ikan (Ulser Mulut)

Mesti korang akan tertanya-tanya kenapa aku post petua unser mulut nih time orang sedang sibuk bercerita & bergembira sakan pasal beraya. Di dalam kemerihan terselit keperitan kerana tidak dapat menikmati juadah makanan dengan lahapnya seperti biasa (padahal aku memang malu-malu kucing). Ini semua gara-gara ulser mulut aku ini yang membesar sihat bugar. Sumpah bukan aku yang bela. Tetapi segalanya baik seperti biasa setelah mengambil kira petua yang diberikan oleh seorang orang. Lama aku da dapat putua ni. Tetapi pelbagai halangan dan cobaan dalam melaksanakan hajat ini. Dapatkan petua tersebut seperti di bawah.

Petuanya adalah:
Ambil sedikit garam dan tekapkan pada ulser tersebut. Ulang sehingga ulser tersebut beransur pulih. Anda juga digalakan menjerit (kalau suka) kerana keperitan yang melanda memang tak tertanggung jika anda kurang tabah.

Amaran:
Ulser tersebut tidak akan pulih jika anda telan garam tersebut. Malah boleh mengakibatkan darah tinggi tahap kolestrol (ada kena mengena ke ni???).

1 ulasan:

armouris berkata...

info tentang ulser mulut di SIHAT SELALU - Ulser Mulut Boleh Menyebabkan Barah

 
Photography Templates | Slideshow Software